Par Domes sēžu audio ierakstiem - 2

(papildināts ar Datu valsts inspekcijas viedokli par sēžu audioierakstu atbilstību personu datu aizsardzības likuma prasībām - pēdējā rindopa - Papildinājums2)

Turpinot jau iesākto tēmu par domes sēžu obligāto audio ierakstīšanu gribēju atgādināt, ka likumā "Par pašvaldībām" noteikts, ka obligāts šis pasākums būs sākot no 2014.gada 1.jūlija. Līdz šim datumam jānodrošinās ar atbilstošu tehniku, lai to varētu izdarīt.

Nedaudz aprakstīšu situāciju kāda ir LPS, jo vairākas pašvaldību pārstāvji ir braukuši ciemos, lai paskatītos kā mēs nodrošinām Video tiešraides savām komiteju sēdēm.

LPS lielā sēžu zālē viss pamatā balstās uz aprīkojumu, kas bija iegādāts, lai nodrošinātu video konferences ar LPS pārstāvniecību Briselē:  Tandberg  (tagad jau kā CISCO struktūrvienība) videokonferenču iekārta, Beyerdynamic konferenču aprīkojums (pastiprinātājs, galda mikrofoni (vadu), mikserpultis). Tika iegādāta arī programmatūra Steno-S ar kuras palīdzību tiek veikti visi sēžu audioieraksti no kuriem tālāk tiek veidoti protokoli (programmatūra nodrošina, ka ieraksts ir aizsargāts pret kopēšanu - audio ieraksts uz diska netiek veidots kā viens fails, to nevar nokopēt pieslēdzoties datoram. Protams, pastāv iespēja konvertēt ierakstu arī viena faila formā (*.wav)). Piegādātāji un uzstādītāji bija Balta un Datnis.

Lai nodrošinātu video tiešraides papildus tika iegādātas 2 PTZ tipa kameras, videosignāla apstrādes dators, ierīkota operatora darba vieta,  tikai tiešraidēm ierīkots atsevišķs interneta pieslēgums (Lattelecom simetriskais DSL 5 Mbit/s). Visas iekārtas piegādāja un uzstādīja Biroteh .Video tiešraides izplatīšanu (streaming)  un videoarhīva uzturēšanu nodrošina  tiesraides.lv

Ir pašvaldības, kas jau tagad nodrošina sēžu audio un arī video tiešraides, piemēram, Ķekavas novada pašvaldība - (izmantojot Ustream pakalpojumu) - vairāk info pie Mārtiņa Egles. Arī Inčukalna novada pašvaldība izmanto Ustream savām video tiešraidēmTukuma novada pašvaldība līdzīgi kā LPS, video tiešraides nodrošina ar tiesraides.lv palīdzību. Protams,jāmin arī Rīgas pilsētas dome, Ventspils pilsētas dome.. 

Vai Jūs savā pašvaldībā jau esat atraduši risinājumu kā nodrošināt sēžu audio ierakstīšanu? Rakstiet komentāros vai atsūtiet info uz e-pastu guntars@lps.lv , palīdzēsim citiem izvēlēties risinājumu.

Papildinājums 1:
Tiem, kas nevēlas lielas investīcijas var iegādāties kvalitatīvā "gala" diktofonu Olympus DM-550 ar domu, ka vajadzības gadījumā var papildināt līdz pilnam pārnēsājamam konferenču komplektam ar speciāliem mikrofoniem: http://www.olympus.lv/site/LV/a/audio_systems/audio_recording/conference_solutions/dm_550_conference_kit/index.html

Papildinājums 2:
"Atbildot uz Jūsu vēstuli, Datu valsts inspekcija norāda, ka likums „Par pašvaldībām” 26.pants paredz, ka pieejamību domes sēžu protokoliem nodrošina, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos informācijas pieejamības ierobežojumus. Līdz ar to, pamatojoties uz likuma „Par pašvaldībām” 38.panta pirmo daļu, pašvaldībām, publicējot domes sēdes protokola ierakstus audiformātā savās mājas lapā, ir pienākums nodrošināt, lai saskaņā ar Fizisko personu datu aizsardzības likuma 10.panta pirmās daļas 2.punktu, personas dati tiek publicēti tikai tādā apmērā, kāds ir nepieciešams mērķa sasniegšanai."

Komentāri

Anonīms teica…
Labdien,

tas viss ok, tikai ko darīt ar ierakstā konkrētu cilvēku vārdiem un uzvārdiem, adresēm utt, kas izkan domes sēdes laikā?
To taču nedrīkst publicēt!
Unknown teica…
jā, pats arī par to domāju un pagaidām atbildes nav. Teorētiski ieraksts ir jārediģē (līdzīgi kā ar protokolu). Uzzināšu DVI viedokli..
Anonīms teica…
Un kas tādā gadījumā veiks rediģēšanu?


1) Jāpieņem darbā skaņu operators uz 0.25 slodzi, lai saliek pīkstuļus ierakstā.

2) Nodrošina datorspeciālistu apmācību audio apstrādē un piemaksas par papildus darbu.

Citādi ja to atkal uzkrauj datorspeciālistam, tad, manuprāt, tas ir tas pats, kas nosēdināt datorspeciālistu pie AutoCAD un teikt lai rasē! :) Uzinstalēt programmu datorspeciālistam ir jāmāk, bet nejau strādāt ar viņu.
Digitālā audio apstrāde nav IT speciālista kompetence!
Anonīms teica…
Sveiki!

Joprojām nav atbildes..
Diemžēl uzkraut šo visu datorspeciālistiem jau ir reāli mēģinājumi!
Unknown teica…
No DVI atbildes ir skaidrs, ka audio rediģēšana būs jāveic... Kuram tas būs jādara? Nav jau daudz variantu... Šis bija viens no argumentiem, kuru centos pateikt Saeimas pašvaldību komisijai apspriežot audio ierakstu prasības ieviešanu... pieaugs gan izdevumi, gan darbinieku noslodze.. Vienīgais ko izdevās panākt, ka šo prasību neieviesa ar šā gada (2013) jūniju...

Šī emuāra populārākās ziņas

Pašvaldību kontaktinformācija - uz kartes

ERAF 2020 IKT "Rīgas projekta" prezentācija

Pašvaldībām būs jāveido savs reģistrs