Datu apmaina ar Lauku atbalsta dienestu

2015.gada 3.februārī notika LPS pārstāvju tikšanās ar Lauku Atbalsta Dienestu (LAD) par datu apmaiņu ar pašvaldībām.

LAD pēc Valsts kontroles pārbaudēm pašvaldībās par sociālo palīdzību saņem daudz iesniegumu par datu sniegšanu. Viņi ir ieinteresēti “automatizēt” šo procesu, pašvaldības ir ieinteresētas saņemt šos datus.

Vienojāmies:
1) Tiek slēgti vairāki līgumi:
- Starp LAD un LPS par kopējo sadarbību informācijas nodrošināšanā;
- Starp LAD un katru pašvaldību par piekļuvi datiem

2) Pirmajā etapā pašvaldībām piekļuve tiks izveidota LAD sistēmā – tā būs atsevišķi izstrādāta:
- Sociālajiem darbiniekiem;
-  Lauksaimniecības komisijām;
- Par kadastra datiem (precizējums būs vēlāk)

3) Paralēli pirmajam etapam tiks uzsākti darbi, lai izveidotu sasaisti informācijas sistēmu līmenī, proti, LAD un ZZ Dats aplikācijas SOPA, NĪNO

Par piekļuvi sociālajiem darbiniekiem:
- LAD Sistēmā ievadot personas kodu tiks atgriezta informācija par personai piešķirtajiem maksājumiem un summām. Informāciju būs iespējams izdrukāt. Princips – viens personas kods, viena atbilde. Nevarēs iesniegt sarakstus. LAD sistēmā būs jāievada maznodrošinātās personas lietas numurs, lai LAD sistēmā paliktu apliecinājums, ka dati meklēti par konkrēto personu konkrētā lietas sakarā. Papildus tiks izveidots pārskats par mēneša laikā veiktajiem pieprasījumiem, lai atkārtoti nevajadzētu pieprasīt informāciju par jau skatītu personu.

Par piekļuvi lauksaimniecības zemju komisijām:
- Princips tāpat kā sociālo darbinieku gadījumā – viens personas kods, viena atbilde. Arī būs iespēja izdrukāt, arī būs mēneša veikto pieprasījumu uzskaite (žurnāls). Un arī līdzīgi kā sociālajiem arī vajadzēs ievadīt vai nu lietas numuru (ja tāds ir) vai pašvaldības lietvedībā iereģistrētā iesnieguma numuru


Šie risinājumi varētu būt ieviesti pusgada laikā

Par sasaisti sistēmu līmenī –  Konceptuāli LAD piekrīt šim risinājumam, bet nepieciešamas sarunas starp ZZ dats un LAD izstrādātājiem, kas tiks organizētas. Par ieviešanas termiņiem grūti pateikt, atkarīgs no darba apjoma abās pusēs un cik daudz finanses tam būs nepieciešamas. 


Kamēr nebūs ieviests neviens no šiem risinājumiem tikmēr paliek vecais datu saņemšanas princips – pašvaldība raksta pieprasījumu un tas 2 nedēļu laikā tiek apstrādāts.

Lai paātrinātu šo procesu vienojāmies, ka pašvaldības varētu rakstīt pavadvēstuli ar lūgumu sniegt informāciju un pielikumā pievienot Excell datni ar 2 kolonnām – vārds uzvārds un personas kods. Tas paātrinātu atbildes saņemšanu, jo būtu vieglāka datu apstrāde.



Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Pašvaldību kontaktinformācija - uz kartes

ERAF 2020 IKT "Rīgas projekta" prezentācija

Pašvaldībām būs jāveido savs reģistrs